Ten minste 2 van de 5 kinderen in België hebben last van gaatjes*
Tandbederf staat als ziekte wereldwijd op nummer 1
Ten minste 4 van de 10 kinderen zijn op 4-jarige leeftijd nog nooit bij een tandarts geweest*
*studie uitgevoerd door www.kidoscope.be, een initiatief van de Onafhankelijke Ziekenfondsen
De eenvoudigste manier om tandbederf te bestrijden is door tweemaal per dag te poetsen.
Door 's ochtends en 's avonds met een fluoridetandpasta te poetsen kun je de kans op tandbederf met 50% verminderen.
Als we kinderen hier al op jonge leeftijd over voorlichten, helpen we ze om voor de rest van hun leven goede poetsgewoontes aan te houden.
Signal heeft al meer dan 25 jaar de missie om goede poetsgewoontes te promoten.
De activiteiten die het merk hiervoor onderneemt bestaan uit schoolprogramma’s, gratis gebitscontroles en sensibiliseringsacties die jaarlijks meer dan 5 miljoen mensen bereiken.
Poets, speel en leer met onze interactieve tandenpoets-assistent! Deze leuke gezinsactiviteit maakt gebruik van een Facebook chatbot om 's avonds tandenpoetsen aan te moedigen en leuker te maken!
Houd onze facebookpagina in het oog, meer info volgt snel!
FDI World Dental Federation is an international non-profit, membership-based organization that serves as the principal representative body for more than 1 million dentists worldwide, active in close to 200 National Dental Associations (NDAs) and specialist groups in 130 countries. Founded in 1900, FDI is a pioneer in the field of modern dentistry.
In 2005 hebben Unilever en FDI de krachten gebundeld en samen belangrijke stappen gezet op weg naar hun doel om de mondhygiëne van zowel volwassenen als kinderen wereldwijd meetbaar te verbeteren door middel van gezondheidspromotie en voorlichtingsprogramma's. Deze programma's hebben tot doel om van poetsen een gewoonte te maken en ze hebben bewezen dat ze de poetsfrequentie met 25% verhogen.
MENSEN BEREIKT
HIER HEBBEN WE IMPACT GEHAD:
DEZE KINDEREN HEBBEN WE MET ONZE SCHOOLPROGRAMMA'S GEHOLPEN: